Buchty a loutky jsou Marek Bečka, Vítek Brukner, Zuzana Bruknerová, Radek Beran, Lukáš Valiska, Daniel Schenk, Tereza Kahánková a Kateřina Schwarzová.
Buchty a loutky jsou Marek Bečka, Vítek Brukner, Zuzana Bruknerová, Radek Beran, Lukáš Valiska, Daniel Schenk, Tereza Kahánková a Kateřina Schwarzová.
Buchty a loutky je nezávislé alternativní loutkové divadlo, hrající pro děti i dospělé.
Buchty a loutky byly založeny v roce 1991 v chebské ubytovně čerstvými absolventy loutkářské katedry DAMU. Od té doby mají za sebou 60 divadelních premiér pro dospělé i děti, loutkové a animované filmy a klipy, mnoho jednorázových projektů v oblasti netradičního divadla, hudby, výtvarného umění, filmu a jejich prolínání.
V současné době Buchty a loutky hrají pravidelně jako stálý host ve Studiu Švandova divadla na Smíchově v Praze, kde mají i své malé zázemí, jsou však stále na cestě. Odehrají okolo 250 představení ročně po celých Čechách a v zahraničí.
Buchty a loutky svým neobvyklým způsobem tvorby vytvářejí unikátní divadelní poetiku. Klasické tituly i vlastní autorskou tvorbu zpracovávají s nadhledem a nezaměnitelným humorem, s osobitým důrazem na výtvarnou stránku, komponovanou hudbu a živou zvukovou stopu /kombinace starých i nových loutek, harampádí, hraček a nejnovějších technologií/.
Od dob svého vzniku, kdy Buchty a loutky rozvířily vody českého loutkového divadla svými dnes již kultovními inscenacemi jednoznačně patří k divadelní špičce nejen v Čechách, ale i za hranicemi.
Bylo nebylo… jedno malé Dividlo… Sváťovo dividlo z Litoměřic vzniklo jako Klub ochotníků a přátel loutkového divadla
Bylo nebylo… jedno malé Dividlo…
Sváťovo dividlo z Litoměřic vzniklo jako Klub ochotníků a přátel loutkového divadla
Sváťa a Alenka Horváthovi kočují s loutkovým divadlem a tradičními pohádkami už od roku 1998.
Jde o klasické loutkové divadlo, které hraje klasické loutkové hry a nechybí ani Kašpárkovy výstupy, hádanky a písničky.
Představení jsou určená pro mateřské i základní školy, pro kulturní domy i divadla, a občas na ně můžete narazit i na jarmarcích a dobových slavnostech, hlavně v Ústeckém a Libereckém kraji, v Praze, ale díky rodinným vazbám často i na Moravě (Slavičín, Luhačovice, Šanov, Pitín, Jestřabí a okolí), kde se divadélko zrodilo.
Vysvětlíme si principy, založíme vlastní fermenty, probereme nejčastější problémy a jak jim přecházet a bude prostor i na otázky a odpovědi. Vedle know-how si domů si odnesete vlastnoručně založené fermenty.
Představíme si kultury vodní kefír a kombuchu a ukážeme si, jak dosahovat zajímavých chutí pomocí sekundární fermentace. Ukážeme si jednoduchou bublavou limonádu nepotřebující žádné kultury. Do zimních měsíců si založíme fire cider a/nebo oxymel.
Kurz pro děvčata ve věku 11–14 let, pátek 19. prosince od 16:30 do 18:30, Vzdělávací centrum Bělohorská. Přijď se naučit něco nového!
VÁNOČNÍ HRA – aneb loutková lidová hra a jesličkami,zpěvy a anděly.Inscenace vytvořená podle vánočních lidových her – pastýři, čert, anděl, narození Ježíše, klanění králů. Hra je částečně zpívaná – uslyšíte méně známé, ale i známější koledy – a tak si zazpívají i diváci.
Divadlo Bořivoj je profesionální nezávislá skupina. Využíváme různé formy divadla – loutkové, činoherní, divadlo ve výchově, improvizaci, hudbu. Většina inscenací je určena pro děti a mládež, jedna krátká je pro dospělé. Představení mají možnosti, jak je hrát uvnitř i venku.
Divadlo existuje od roku 1992, takže má za sebou i bohatou historii. Některé inscenace zanikly, do některých zase přišli noví lidé a obohatili je o svůj vlastní pohled, nebo vznikly inscenace úplně nové. Repertoár je díky tomu velmi různorodý.
Hry vznikají jako divadlo autorské – tzn. že herci mají osobní podíl na dramaturgii, tj. na výběru tématu, na textové, režijní i scénografické práci. Herec tu pak není jen tím, kdo určené role hraje, protože je buď sám vytvořil, nebo v nich projevuje svůj osobní vztah ke sdělovanému. Tím také vypovídá sám o sobě a o svém vztahu ke světu. Může plně využívat autenticity svého projevu, a tak otevřeně komunikovat s diváky, ať už hraje s loutkou, či sám za sebe. Zejména v divadle pro děti to považujeme za důležité, protože dítě si skrze dospělého vytváří svůj svět.
Inscenace jsou také typické tím, že je diváci svým způsobem dotvářejí, ať už vlastní aktivitou, anebo možností živě komentovat a doplňovat hru na jevišti. Divák je „brán do hry“ a jeho reakce jsou součástí představení. Zážitek z divadla je pak nezaměnitelný s jiným médiem.